»Vsakdo, ki prihaja v okvir sistema vzgoje in izobraževanja, ima svoj del odgovornosti – ravnatelj je odgovoren za sistemsko in organizacijsko pripravljenost, ne moremo pa pričakovati, da bo ravnatelj prevzel odgovornost za vse, stvar je tudi na posamezniku.«
»Izobraževanje na daljavo ni primerljivo s tistim v šoli, kakovost je zelo vprašljiva, na vsaki šoli poteka drugače, dijaki so v veliki meri odvisni sami od sebe, medtem ko so na drugi šoli vodeni skozi celoten proces, tudi dostopnost do gradiv je še vedno nepopolna.«
»Želimo in pričakujemo, da se pri odločanju o ukrepih, ki naj bi pomagali zamejiti širjenje epidemije, upošteva mnenje ravnateljev, učiteljev in drugih pedagoških delavcev ter se ne sprejemajo ukrepi, ki onemogočajo uresničevanje pravic otrok in jim celo povzročajo nepopravljivo škodo.«
»Pouk na daljavo je boljši kot nič, ker je treba otroke zaposliti in poskusiti narediti čim več in čim bolj učinkovito, da bo treba, ko bo pouk spet v šoli, čim manj nadomestiti.«
»Nekaj časa je delovalo v redu, nato pa se je ena od ključnih storitev, spletne učilnice upočasnila okoli osme ure zjutraj. Če se sistem tako hitro širi, se pojavijo ozka grla. V nekaj mesecih smo morali za več kot stokrat povečati delovanje sistema in smo vsi v malo novih razmerah, tako kot drugi sistemi v času epidemije. Dejansko so to neke nove situacije. Lahko prihaja do ozkih grl. Zdaj so naši tehniki našli ozko grlo in ga bomo ponoči verjetno odpravili.«
»Takšen izpad je zelo neprijeten, onemogoči začrtano delo, povzroči nervozo in preusmeri pozornost na tehnične težave, namesto na snov. Upam, da bodo to hitro odpravili. Julija smo predlagali, da bi septembra, ko so bili še vsi v šoli, naredili neki stresni test.«
»Otroci so različni. Nekaterim je zelo težko, ker se ne morejo družiti z vrstniki. Nekateri pa so, kjer je šolanje na daljavo lažje organizirati, v družinskem krogu zadovoljni.«
»Šole smo bistveno bolje pripravljene, kot smo bile v marcu in aprilu, zato je bistveno višji obisk spletnih učilnic na Arnesovih strežnikih. V trenutku, ko se vsi skušajo povezati, se sistem malo opoteče. Na Arnesovi spletni strani so objavili, da imajo težave. Vendar sistem zdaj spet deluje in upamo, da bo tako v naslednjih dneh.«
»Današnji dan se je pričakovano začel s povečanim navalom na vse spletne storitve Arnesovega okolja za izobraževanje na daljavo. Sodeč po uporabi različnih storitev, na primer videokonferenc, je bil skoraj dvakrat večji kot 19. oktobra. Ob takem povečanju je težko vnaprej predvideti vsa možna ozka grla, ki se lahko pojavijo na zelo različnih nivojih, od uporabniškega vmesnika, različnih ravni programskega okolja, podatkovnih baz in omrežne komunikacije med deli sistema. Na Arnesu, tako kot institucije, s katerimi sodelujemo in se z izobraževanjem na daljavo ukvarjajo v drugih državah, pridobivamo izkušnje o delovanju sistemov v povsem spremenjenih razmerah. Ko bo napaka odpravljena, bi moral sistem jutri delovati.«
»Želeli bi si, da bi bili učenci v šolskih klopeh, saj je jasno, da učenje na daljavo ne more nadomestiti pouka v razredu, fizične razlage učitelja, neposrednega socialnega stika in podobnih prvin, ki sestavljajo pouk.«
»Ta interpretacija oziroma to razumevanje ukrepa – da je omejen samo na čas, ko se otroci dejansko mešajo oziroma ko pridejo drug z drugim v tesen stik, kar je verjetno bistveno manj časa kot celo dopoldne – nekaj minut ali nekaj deset minut – je bistveno lažje razumeti.«
»Zdravje ni zgolj negativen test na covid, ampak tudi zdravo okolje za razvoj psihosocialnih veščin. Mimika obraza otrokom pove več kot tisoč besed. Vse to bi radi otrokom odvzeli.«
»Otroci od sedmega razreda dalje nosijo maske takrat, ko prehajajo po šolah, ko so v mešanih skupinah in če so v svoji skupini samo takrat, ko v prostorih ni mogoče zagotavljati najmanj metra in pol razdalje.«
»Treba je nekaj narediti na tem področju. Veliko preveč pozornosti se namenja ocenjevanju, več bi bilo treba namenjati poklicnemu usmerjanju in učenčevemu osebnemu razvoju.«